dinsdag 25 januari 2011

ik ben helemaal into haken. Bol na bol verandert in iets nuttigs of iets leuks. Gisterenavond lag er ineens dit op tafel :
een mandje ! Intecht is het donkerblauw en niet paars en het is de bedoeling er een broodmandje van te maken. Patroon is simpel en makkelijk aan te passen : eerst een cirkel haken tot de gewenste grootte en dan voor de boord een rij enkel in de voorste lus haken. De volgende rijen terug in beide lussen tot de gewenste hoogte. De mogelijkheden zijn eindeloos.  

Diezelfde avond kroop ik niet alleen in bed met de man, maar ook met haaknaald 2.5, enkele parels en een bolleke dun garen. Na 20 min had ik dit :
een kettinkske volgens handleiding van vicarno's mama. De kleuren vond ik bij daglicht wat flauw, maar een ander is snel gemaakt !

4 opmerkingen:

  1. Kruipt gij echt met een haaknaald enzo in bed? (olala, dan zegt mijne man dat IK verslaafd ben.. jij ook precies... trouwens voorzichtig zijn met zo'n fijne haaknaaldjes in bed hé, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai gij zijt productief. en inderdaad, gij moogt dat meenemen in bed? mijnen Herman zou nogal springen zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. terwijl hij nog efkes tv ziet .... Ik zal volgende keer wat gedetailleerder zijn, anders krijg ik hier allemaal jaloerse vrouwen op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi! Ik wou dat ik zo goed kon haken, ik ben er echt slecht in! Maar oefening baart kunst zeggen ze dan :)!

    BeantwoordenVerwijderen