woensdag 23 maart 2011

inhaalbeweging 3

Het tweede project van de naailes was 'de broek'. Aangezien we binnenkort 2 communicanten hebben, dacht ik eens zuinig te doen en zelf de feestbroek broek te maken voor de jongste. Een stofje dat al lang lag te wachten werd uitverkoren en een patroontje uit de Ottobre overgetekend. Toen de naaijuf (wat een tuttig woord) mijn stofje zag, keek ze mij even bedenkelijk aan : strepen en opgenaaide broekzakken ? Bij deze moeilijkheidsgraad had ik zelfs nog niet stilgestaan. Het was inderdaad wat gepuzzel bij het knippen en driegen van de zakken bleek een must na 3 mislukte - lees gebroken strepen - pogingen. Maar het resultaat mocht er wezen, zelfs de eerste knoopsgaten voor de knoopsgaten elastiek gingen vlotjes en een opvallende sierknoop maakten het helemaal af.
Maaaar ondertussen was ik al met de jongens gaan winkelen voor hun communieoutfit en had voor de jongste een prachtig hemdje gekocht, met vierkantjes .... Past dus helemaal niet op de streepbroek. Dus naar het Stoffenpaleis in Wilrijk om een effen linnen stofke te gaan halen. Wordt vervolgd ...

En toen zei het spook : "Moet ik die broek aandoen voor 't school ? Ik dacht dat het een pyamabroek was !" ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten